Gepost door: evalaoh | 26 oktober 2008

Broek voor Bart

Gisteren heb ik Barts broek afgemaakt. Hij is gemaakt van rode denim van Bizzkids, gekocht op het Stoffenspektakel. Het patroon komt uit de Knippie Idee (herfst 2008, nummer 12). Ik heb het model wel een beetje aangepast, want het is oorspronkelijk een heupmodel met een rondgeknipte tailleband. Hij leek me erg laag, dus ik heb de middenvoorlijn met 3 cm verhoogd en daarvandaan een rechte lijn naar de zijnaad getekend. De tailleband heb ik gewoon recht geknipt. De zakken moest ik ook aanpassen, ik heb ze iets langer geknipt van boven en extra riemlussen gemaakt. (op het patroon was de bovenkant van de zak ook riemlus)
Ik vind hem erg goed gelukt, hij lijkt een beetje lang, maar met schoenen aan valt het hopelijk mee. En Bart weigert gewoon zijn broek op te hijsen!
DSCN1467Hier zie je Bart met zijn nieuwe broek, shirt is van de Hema.
DSCN1469De voorkant
DSCN1472Detail van de voorkant. Bart vond de stiksels op de rechterzak erg stoer.
DSCN1471Detail achterkant. Zakken die hij toch nooit gebruikt zoals hij zelf zei.
Groetjes,
Eva
Geef een reactie

Categorieën

