Gepost door: evalaoh | 4 november 2008

Rokje uit Knippie winter 2008

Op vakantie heb ik een leuke matroushka maillot voor Femke gekocht, en toen zag ik op de site van Farbenmix heel erg leuk band (en borduurtjes) met matroushka´s. Dat heb ik besteld, maar daar moest natuurlijk ook een lapje bij. Op het stoffenspektakel heb ik het gevonden, iets boven budget (19,90 pm) dus maar weinig gekocht. Het gouden rokje uit de Knippie ging het worden, alleen 10 cm langer.
 
Met de tailleband van dit rokje heb ik wel even geworsteld. Even mijn licht opgestoken op Sancho en het toch anders gedaan!
De beschrijving was echt vaag. Eerst heb ik alleen de overslag tot middenvoor gestikt en ingeknipt en de rechte onderslag niet tot middenvoor gestikt. Maar dan was ik toch echt in de knoop gekomen met het beleg wat ingeslagen vastgestikt moet worden.
 
Zoals op de derde foto heb ik het uiteindelijk gedaan.
DSCN1479DSCN1480DSCN1481
DSCN1482

Hier heb ik de tailleband vastgezet aan het rokje en middenvoor in het rokje ook een knipje gegeven. Ik heb het beleg aan beide kanten naast middenvoor met een paar steekjes met de hand vastgezet, dan wist ik zeker dat ik het goed zou doorstikken daar.

DSCN1483 Hier zie je de tailleband na het doorstikken.

Morgen naar de stad voor een knoop, de binnenknopen eraan zetten en dan even passen.

Groetjes

Eva

Geef een reactie

Categorieën