Gepost door: evalaoh | 5 januari 2009

Laatste werkjes van 2008

Het is al weer even geleden dat ik iets gepost heb, maar ik heb best veel gemaakt. Drie dingen voor mezelf, shirt 22d uit de Knipmode van november, bloes 4 uit de Knipmode van december en rok 11 uit de Knipmode van oktober. Met alle drie ben ik erg tevreden.
De stof van het paarse shirt heb ik op het stoffenspektakel gekocht, het inzetstukje is een (quilt)stofje uit mijn moeders stoffenvoorraadje. Het zit erg lekker, maar ik moet er wel een hemdje onder dragen tegen de inkijk.
Voor de rok had ik een paar uitdagingen, namelijk een blinde rits en een rechte hoek in een rolzoom (3x), na eindeloos oefenen had ik het zo’n beetje door en heb ik 4 nette rechte hoeken gemaakt en 1 bijna perfecte. Toen keek ik iets verder in het patroon en zag ik dat juist die perfecte hoek niet had gehoeven, maar in een andere naad valt. Nou ja, voortaan maar beter lezen. En langs de ruche randen moest elastiek komen, maar ik vond dat deze stof dat niet nodig had.
Ik heb de set met kerst gedragen, maar moet over een drempel om het ook naar kantoor aan te doen, misschien alleen de bloes met een zwarte broek om te beginnen.Glimlach Ik heb niets aan de maten gedaan, wel goed vergeleken met bestaande rokken en bloezen en het zit goed vind ik.
 
Ik vind de knopen echt geweldig, er zit ook een soort glinstering op. Ze zijn van parelmoer, de een is ook boller dan de ander, erg grappig.
Voor de Barbie van Femke heb ik nog een truitje gebreid naar dit patroon van Jessica Tromp. Past precies (maar ik moet het aan en uit doen, volgende wordt een vestje). Gebreid van Katia Mississippi 3. Heel snel klaar, op oudejaarsavond het laatste mouwtje gebreid en alles in elkaar gezet. Toen we Femke om half 12 uit bed gingen halen had Theresa (deze donkerharige barbie) het truitje aan.
Responses

  1. Beste, Ik zoek het hele net af naar dé tip om met een rolzoomvoetje (geen overlock) nette hoekjes te krijgen (ik wil graag een zakdoek maken). hoe doe je dat? LIefs, Ellen

    • Deze rolzomen zijn met de lockmachine gemaakt, ik weet niet hoe je dit met de gewone naaimachine kunt doen.


Geef een reactie

Categorieën

