Gepost door: evalaoh | 23 januari 2009

Locker terug, vestje voor Femke

Vorige week donderdag heb ik mijn locker weer opgehaald bij Ricken. Hij gaat weer als een gazonnetje. Ik heb eerst wat beloofde poppenkleertjes gemaakt voor het dochtertje van vrienden en toen ben ik aan het vestje voor Femke begonnen dat al geknipt was. Het stofje is een heerlijke nicky velours, vorig jaar voor € 5,– gekocht omdat de roze versie me ook zo goed beviel.
Het patroontje komt uit de Knip mode van april 2003, nummer 27. Ik heb maat 128 gemaakt en er 10cm onder aan getekend. De mouwen heb ik 2cm korter gemaakt.
Een paar jaar geleden had ik een mooi vestje van Jackpot en daar was het knoopsgatenbeleg afgewerkt met een ripsbandje, dat leek me voor dit vestje ook wel een goed idee. Precies de goede kleur paars had Ricken niet, maar wel bruin, wat er ook in zit. Ik ben heel tevreden met het resultaat.
 
Wat ik voor het eerst heb gebruikt is Vlieseline voor tricot. Vond ik fijn werken, de halsrand en de knoopsgatbeleggen heb ik afgewerkt met de tweelingnaald en dat ging echt prima. Normaal heb ik altijd aan de bovenkant meer stof over dan aan de onderkant. (maar misschien is het wel gewoon de stof die lekker meewerkte)
 
Femke was niet helemaal lekker, dus vandaar dat ze een beetje wazig op de foto staat, maar ze is er heel blij mee, en wil het morgen aan. Ze ging het wel braaf uit doen voor het avondeten.
Oh ja, de Babyborn krijgt ook een vestje, maar daar moet ik dus nog wat draadjes wegwerken, en drukknopen aanzetten.
 
Het volgende ding op mijn lijstje wordt het Knippie overslagjurkje. Misschien heb ik dit weekend tijd om te knippen.
 
Groetjes
Eva
Geef een reactie

Categorieën

