Gepost door: evalaoh | 20 maart 2009

Een lekker dagje vrij

Gisteren lekker een dagje vrij voor mezelf gehad. Een keertje niet omdat er een kind ziek was of omdat school studiedag heeft. ’s Morgens ben ik naar de markt geweest, ik heb de nieuwe Stenzo stofjes gezien en gevoeld zodat ik alvast kan nadenken over het lijstje voor het stoffenspektakel. ’s Middags heb ik Joost zijn nieuwe korte broek in elkaar gezet, het stofje was al geknipt. Het was het restant van de voering van zijn zomerjas van vorig jaar. Het patroon is echt een klassieker voor mij, uit de KnipMode van juni 2000. Ik heb maat 122 gemaakt. Op de voorpanden zitten passen met zakken horizontaal, je ziet ze bijna niet. Joost wilde niet echt meewerken met poseren, hij had zijn pyama al half aan.
 
Woensdag heb ik mijn eerste korte mouwen Antonia gemaakt, maat 122-128. Het is een Stenzo tricot van vorige zomer.
Bij de volgende wil ik het bandje van het gaatje wat verder uitrekken, het valt nu niet helemaal plat. Wel een genot hoor die Coverpro, ik heb nog een beetje moeite met sturen, maar het gaat steeds beter.
 
Mijn volgende projecten zijn een klein Antonia-tje voor Floor, en een legging uit de Ottobre. Voor Femke een poloshirtje bij haar rokje en ook een legging. Daarvoor heb ik een mooie tricot op de markt gevonden. De verkoper zei dat het uit de Schiesser fabriek komt (dus goed). Hij voelt flubberig en nylonachtig aan, maar de kleur is echt perfect, dus ik waag het er op. (€ 5,– pm kun je ook niet echt voor tobben). Voor Floor moet woensdag af zijn, dan is ze jarig. Vanavond heb ik al wat patroontjes getekend, morgen of zondag kan ik misschien knippen.
En ik heb nog een lap Polytex poplin waar ik een tuniek voor mijn buurmeisje van ga maken en een jurkje voor Femke.
Groetjes,
Eva
Geef een reactie

Categorieën

