Gepost door: evalaoh | 1 april 2009

Complete setjes gemaakt

2 weken geleden heb ik op de donderdagmarkt een flubberig tricotje gekocht om shirtjes en leggings te maken bij het jurkje van Floor en het rokje van Femke. Floor was vorige week jarig, dus zij was het eerst aan de beurt. Voor haar heb ik de kleinste Antonia gemaakt (maat 86-92) en het Nunnu tricot broekje uit Ottobre 1-2009 (maat 86). Zat allebei zó in elkaar. De verjaardagsvisite van Floor wilde niet geloven dat het zelf gemaakt was, omdat ik er zo’n leuk Farbenmix labeltje op had gedaan. Altijd een leuk compliment! Ik heb zelfs foto’s gemaakt, voordat ik het kado gaf, maar nu kan ik dat toestel nergens meer vinden. Dus dat komt nog een keertje.
 
 
 
 
Voor Femke heb ik het poloshirtje gemaakt wat bij het rokje past, het komt uit Knipmode 3-2006. Ik heb de lengte iets langer gemaakt (had ik missschien niet moeten doen). Bij het passen merkte ik dat de halsopening niet echt ruim is, als er nog zo’n polo komt moet de voorpas ietsjes langer. Eerst wilde ik de naad van de pas en het voorpand afwerken met een satijnen lintje, maar dat vond ik niet zo heel leuk staan, dus heb ik het er maar weer afgehaald. Dan maar doorstikken met de cover, maar dat wilde echt helemaal niet. Ik denk omdat ik de naad gelockt had. Na 2x uithalen van piepkleine steekjes heb ik maar een proeflapje gemaakt en uiteindelijk met een stukje patroonpapier eronder lukte het wel. Joepie! Ik mag nog wel een keer de stukjes patroonpapier uit de naad peuteren…
En nog een Laguna legging erbij. Hier heb ik maat 110-116 van gemaakt, en de pijpen iets korter.
Binnenkort kan het aan, met dat lekkere weer.
 
Groetjes
Eva
Geef een reactie

Categorieën

