Gepost door: evalaoh | 12 april 2009

Kehrä tuniek voor het buurmeisje

Een poosje geleden kwam ons buurmeisje (bijna 11) met een grote tas Barbiespulletjes voor Femke. Ik vroeg haar of ze het leuk zou vinden als ik als dank voor haar iets zou maken. Ze wees gelijk het tuniekje in de Ottobre aan, en ik had op het stoffenspektakel een mooie Polytex lap gekocht (€ 1,50 pm, stond voor € heel veel in de Knippie zomer van vorig jaar) en die vond ze ook geweldig. Vorige week aan begonnen, wel lekker puzzelen om de bloemen en het motief een beetje leuk te verdelen. Van de 2 meter die ik had heb ik ook nog een jurk voor Femke geknipt.
 
Vrijdag was hij af. ’s Middags gelijk gegeven. "Oh wat mooi was de reactie, die ga ik met Pasen aandoen!" Heerlijk. Ze heeft hem ’s avonds nog even gepast. Hij past echt precies. Achteraf had een maatje groter ook wel gekund. Ik heb maat 146 gemaakt.
 
De mouwtjes heb ik iets anders gedaan dan Ottobre aangaf (ook omdat ik per ongeluk 2 punten uit 1 zoom had geknipt, dus daar kon ik geen tunneltje meer maken of elastiek achter stikken). Ik heb toen maar een tunneltje van een biaisbandje gemaakt en daar het elastiekje doorheen gehaald.
 

Groetjes

Eva

Geef een reactie

Categorieën

