Gepost door: evalaoh | 18 mei 2009

Jurk uit de Knippie zomer 2006

Het was een tijdje stil omdat we in de meivakantie op vakantie zijn geweest. Op Koninginnedag zijn we naar onze vrienden John & Sarah gereden in Francueil, vlakbij Chenonceau. Zij hebben daar een mooie camping, Le Moulin Fort. Het was heel leuk om ze in het voorseizoen op hun gemakje mee te maken. Onze jongens kunnen zich met hun "gameboy" engels al heel goed redden. Ze vinden het altijd weer leuk om met Rebecca, Danielle en Melanie te spelen. Na twee dagen zijn we een stuk(je) verder gereden en hadden we een weekje stacaravan geboekt op Chateau Le Verdoyer. Een heerlijke vakantie met mooi weer, spelletjes, bbq en zwembad.
 
Inmiddels zijn we alweer een week terug, en heb ik het jurkje afgemaakt waar ik een poos geleden aan was begonnen. Tussendoor had ik de broeken voor de jongens gemaakt. Het is model 24 uit Knippie zomer 2006 (maat 122 heb ik gemaakt). De hals is met een elastiekje afgewerkt zodat Femke de jurk zelf aan en uit kan doen op school voor gym. Ik kon niet kiezen of ik rode of bruine lintjes zou doen dus heb ik maar allebei gedaan.
Het stofje is van Polytex, op het stoffenspektakel gekocht. Ik heb voor € 3,– stof 2 kledingstukken gemaakt, dus het was waar voor mijn geld. En door het drukke motiefje zie je niet elke vlek, ook erg practisch.
 
Voor
 
Achter
 
Het model wilde niet stil poseren, en het begon net te regenen, dus vandaar de actiefoto’s.
 
Hieronder zie je nog wat details. 
 
Het gesmockte voorpand (met rimpelelastiek)
De zak
En een armsgat met ruche.
 
 
Groetjes,
Eva
 
 
Geef een reactie

Categorieën

