Gepost door: evalaoh | 3 juni 2009

Laguna rok en Knippie overslagtopje

Van Nikki mocht ik het Laguna patroon van Farbenmix overnemen. Het is even blijven liggen, maar ik heb het nu toch gemaakt. In het begin snapte ik niet helemaal hoe het in elkaar zat, maar gaande weg ontstond dit leuke rokje. Hij is dubbellaags, onder zit witte stof met aqua stipjes. En toen bedacht ik vorige week dat  afwerken met een biaisbandje wel mooier zou zijn dan een rolzoom, dus moest ik wachten tot ik zaterdag naar de stad kon. Even staan twijfelen of ik het bandje met een "gehaakt" randje zou gaan gebruiken, maar om nou € 13,– neer te tellen voor een  soort band wat ik nog nooit had gebruikt… Dus ik heb 2 pakjes gewoon biaisband gekocht. Dat kan ik nu dus ook wel aardigKnipoogje. Ik had nog een stuk elastiek liggen voor de taille, het leek me net iets te kort, maar Femke heeft hem vanmorgen gepast en niet meer uitgedaan.
 
 
De zwiermogelijkheid is ook goedgekeurd, dit is de minstbewogen actiefoto.
 

Van dezelfde stofjes heb ik top 7 uit Knippie zomer 2009 gemaakt voor het dochtertje van mijn collega. Ik heb maat 68 gemaakt, ze was een flinkerd (4800 gram). Het witte stofje schijnt erg door, dus heb ik de bies van breed satijnlint gemaakt. Ik heb er een echt overslagtopje van gemaakt, ze zal de strikjes nog niet zelf losmaken denk ik, en het kleedt makkelijker aan dan over het hoofd. (en ik hoefde aan de achterkant geen split met knoopsluiting te maken).
 
Ik wil binnenkort kijken of ik nog genoeg restjes heb om nog een topje of hesje bij de Laguna te maken, misschien ook in combinatie met dit sjieke lint.
 
Groetjes
Eva
 
Geef een reactie

Categorieën

