Gepost door: evalaoh | 28 augustus 2009

Jurk voor mezelf

Ik heb een hele poos getwijfeld of ik voor mezelf een een overslagjurk zou maken, maar met een bruiloft in het verschiet (11-9) heb ik de stap toch maar gewaagd. Het patroon is uit de Knipmode april 2007, model nummer 9. De Stenzo stof had ik in maart op het Stoffenspektakel gekocht. Ik heb hem 1 maatje groter getekend. Ik heb 2 avonden gepuzzeld om de bloemen in elk pand op dezelfde hoogte te krijgen, en dan merk je wel dat het wat uitmaakt of je met een lapje van 1,5 meter werkt of met eentje van 3,5 meter. Wat een gedoe. Maar uiteindelijk kwam het helemaal prima uit. Mijn man zei: "huh, jij bent de enige die het ziet". Maar ik moet er ook mee lopen. Eerst had ik het snel even in elkaar geregen, maar de pasvorm bleek ok, dus toen maar definitief in elkaar gezet.
Ik heb 2 dingetjes aan het patroon veranderd: ik heb een achterhalsbelag toegevoegd en een van de striklinten is (ook een beetje noodgedwongen) korter dan de ander.
 
Middenvoor ga ik nog een klein drukkertje zetten voor de veiligheid, en dan lopen de bloemen daar ook netjes door. Mijn eerste reactie had ik vanavond al binnen van Hans (11): mam dat is écht een mooie jurk! Hij weet precies wat moeders willen horen!
 
Groetjes
Eva 
Responses

  1. Heel mooi en ook netjes afgewerkt :-)Gr Elina


Geef een reactie

Categorieën

