Gepost door: evalaoh | 23 oktober 2009

Toffy van Ottobre

Voor Joost maakte ik ook nog een broek van zwarte babyrib. Dit is voor het eerst dat ik zwart voor de kinderen naai (of koop), zelf ben ik ook niet zo’n zwartliefhebber. Het model lijkt erg op de Tulip die ik voor Femke maakte, maar helaas kon ik maar een paar patroondelen hergebruiken. (nou ja eigenlijk is dat goed, dan hebben we waar voor ons geld).
 
 De laatste tijd was ik niet zo tevreden met mijn gulpen, dat kon ik altijd wel, maar bij de Tulip voor Femke zat hij echt frummelig en ik had bedacht dat ik een beetje in de war gebracht was door de Ottobre manier die toch wel anders is dan de Knippie manier die ik gewend ben. Omdat er meer wegen naar Rome leiden heb ik voor deze broek maar een Knippie erbij gepakt, extra geconcentreerd gewerkt en het gulpbeleg pas helemaal aan het eind vastgestikt. En ziedaar, een prima gulp.
Van een Gap broek van Femke heb ik dit grappige detail overgenomen. (inmiddels weet ik dat het imitatie-Farbenmix band is…)
  De naden zijn met grijs doorgestikt, ik had eerst rood geprobeerd, maar dat was wel erg knallerig. Nu kan hij het ook met blauw aan.
 

  
Groetjes,
 
Eva
Geef een reactie

Categorieën

