Gepost door: evalaoh | 22 december 2009

Vest voor Joost

Dankzij de sneeuw en het negatieve reisadvies van de Spoorwegen had ik gisteren tijd om voor Joost dit Vellu vest uit Ottobre 1-2009 te maken. De lap dubbele fleece had ik op het laatste stoffenspektakel gekocht, de rits had ik nog liggen, en het bandje is van Farbenmix. Ik heb maat 128 gemaakt, omdat de fleece zo dik is zal Joost hem vooral in het voorjaar als jas dragen. (tenzij we ook nog strenge vorst krijgen)
Ik heb het model iets aangepast, in de Ottobre is het een gevoerd velours vest met aan de mouwen en de zoom boordstof. Dat had ik niet in huis, en geen zin om daarvoor op pad te gaan (door de sneeuw) dus ik heb gewoon de lengte van de boorden er extra aangeknipt. Ik had gelukkig nog wel een restje boordstof voor de zakingangen in huis.
Ik ben toch zo blij met mijn cover! Ik had nog nooit de onderkant van het stiksel gebruikt, maar de rechte stiksels zakten diep in de fleece, dus daar zag je niets van. De achterkant was veel leuker en opvallender. En hij lijkt het bij dikke fleece wel bijna beter te doen dan met tricot, daar slaan de steken nog weleens over. (bij hele dikke naden moest ik wel met het wiel werken hoor)
Groetjes
Eva

 

Responses

  1. Een heel superstoer vest. Mooie kleurencombi en de coverlock heeft mooie steken.Groetjes, Jessica


Geef een reactie

Categorieën

