Gepost door: evalaoh | 24 januari 2010

Jalie 2212 voor Max

Eindelijk ook iets voor Max gemaakt. 15 jaar geleden maakte ik voor hem een fleecetrui om met mooi weer zonder jas mee te skiën. Hij wil zich er nu niet meer in vertonen dus aan mij het verzoek om een nieuwe fleece te maken. Het is deze geworden.

 
 
Ik heb de grootste maat genomen, de zijnaden recht getekend en middenvoor en achter ook nog een stukje toegevoegd. En de panden 5 cm verlengd. Maandag had ik al een proefmodelletje gemaakt dus ik wist al dat dit ging passen.
De fleece is boucle fleece en heb ik bij Michas Stoffecke gekocht. Hij is rekbaar in de breedte (moest van het patroon) en aan de buitenkant een beetje badstofachtig. De naden zijn afgewerkt met de cover, hij deed het weer lekker. Ik heb het idee dat goed garen (de normale Gütermann klosjes heb ik gebruikt) helpt tegen het overslaan van steken. Het vreet wel garen, in deze trui zitten zeker 2 klosjes verwerkt. Toevallig had ik de juiste kleuren nog liggen. Voor de naalddraden heb ik gewoon lockgaren gebruikt. Ik ben benieuwd of Gütermann in de grijper ook bij gewone tricot projecten een beter resultaat geeft.  
Van dezelfde stof heb ik voor Bart ook dit model geknipt liggen, alleen precies andersom van kleurstelling, anders ging het niet uit de stof. Hans krijgt er een voor zijn verjaardag, vrijdag.  Die fleece komt van de Lapjesschuur, petrol en grijs, met iets lichter petrol doorgestikt, dat wordt ook erg mooi. 
 
De afwerking van de kraag is  anders dan ik gedacht had, In plaats van de binnenkraag naar binnen vouwen en doorstikken, moet je van het patroon de naadtoeslag van de schouderpas en de buitenkraag naar de pas vouwen, en dan samen met de binnenkraag zigzaggen. Bij deze versie snapte ik het pas toen ik het echt ging doen, en toen had ik de buitenkraag al richting kraag gestreken en gestikt. Nu ja, een klein knipje valt niemand op. Ik heb die van Hans vanmiddag wel goed gedaan. Leuk om bij een ander merk patroon ook weer een andere werkwijze te leren.
 
Groetjes,
Eva
 
 
Geef een reactie

Categorieën

