Gepost door: evalaoh | 23 maart 2010

Windy jack uit Ottobre 3/2009

Voor Joost heb ik het Windy jack (nummer 25) gemaakt, in maat 128. Ik had 1,25 m en volgens het patroon moest je 1,30 hebben. Na veel passen en meten had ik het eruit, met alleen maar wat snippers over. Bij de binnenzakken heb ik een klein beetje moeten smokkelen met de recht van draad. De voering is uit mijn FabricBliss aankoop van vorig jaar, daar heb ik ook haast niets meer van over. De tricot voering heb ik zonder deelnaden gemaakt, met een plooitje van 1 cm midden achter. De schouderstukken heb ik uiteindelijk weggelaten omdat ik ze niet netjes over de mouw gespeld kreeg, je moet iets plats (schouderstuk) over iets met een ronding (schouder met mouwkop) stikken. Dat zag ik niet echt zitten, deze silicon poplin wilde zich niet echt "voegen" en elk gaatje van de naald zie je. Dus dan maar zonder.
Bij de windvanger wilde ik iets te snel zijn, ik had hem volgens de beschrijving op 3cm van de rits gestikt, maar toen had ik nergens om mijn knopen aan te zetten, dus losgehaald. Deze gaatjes zie je dus heel goed. Hopelijk valt het na een wasbeurt wat minder op.
 
 
 
 

 
 
 
 Voor het popje van Joost heb ik ook nog even een t-shirtje gemaakt, het rompertje heb ik al even geleden gemaakt, maar moest nu van Joost op de foto. Dat heb ik nagetekend van het rompertje dat bij het popje hoort.
 
Groetjes,
Eva
 
 
 
 
 
 
Geef een reactie

Categorieën

