Gepost door: evalaoh | 20 april 2010

Jas voor Hans (maat 164)

Hans was nu aan de beurt voor een nieuwe jas. In januari had ik bij Micha’s Stoffecke stof voor een jas gekocht. Het werd tijd om daar iets van te maken, want het is nu wel iets te lekker weer voor een winterjas. Hij moest perse een capuchon hebben, verder waren er geen eisen. Het patroon komt uit de Knippie Lente 2007, nummer 27. Het model is ongevoerd, maar deze stof is nylon met een rubberlaagje, dus een beetje zweterig, en niet zo lekker op de blote huid. Ik heb een extra stukje beleg bij de capuchon gemaakt, en een beleg aan de rand van het voorpand. En manchetten van boordstof toegevoegd.
Het was echt rotstof om mee te werken, het rubberlaagje wilde niet echt transporteren. Ik ben blij dat ik een paar deelnaden heb weggelaten.
De rits kwam uit een partijtje dat ik een keertje op Marktplaats heb gekocht. Hij was 10 cm te lang, dus ik heb hem eerst geregen, toen met een tangetje de tandjes bovenaan weggeknipt en het lintje omgevouwen. Ik heb bovenaan nog wat extra zigzagsteken gedaan zodat het runnertje er niet af kan.
Toen ik de voering bijna dicht ging maken heeft Hans de jas even gepast. Hij zei: "er mist nog een stoer labeltje", na even zoeken vond ik nog een oud Bizzkids labeltje en dat vond hij goed, het zit nu boven de zak.
 
Zaterdag heb ik voor Femke een Tinka Bella geknipt. Een groot bloemmotief zorgde ervoor dat het bijna allemaal enkel moest, en dat ik de zakken er haast niet meer uit kon krijgen. Die zijn dan ook enorm groot, dat had ik geval van nood natuurlijk ook wel wat bescheidener gekund. Ik vind de afgeronde hoeken onderaan heel leuk aan deze jas, maar ik wil ook wel graag een rits. Ik had bedacht dat ik wel een rits én drukknopen kon doen, en dan in de voering de rits maken. Ik heb het uitgedacht (heb zelf gelukkig een jas hangen die dit zo heeft) en geknipt. Van de week zullen we zien of het ook echt werkt!
 
Pff, daaarna zal het wel bijna meivakantie zijn, ik hoop dat ik van te voren nog tijd heb voor het paarse setje, en iedereen kan ook nog wel wat dunne voorjaarsbroeken gebruiken.
 
Groetjes,
Eva
Geef een reactie

Categorieën

