Gepost door: evalaoh | 1 mei 2010

Tinka Bella zomerjas

Femke was toe aan een nieuwe zomerjas. Ik heb Tinka Bella van Farbenmix gemaakt, in maat 122-128. Ik vond de afgeronde hoeken onderaan een leuk detail, maar ik vind een rits ook altijd erg handig, dus ik heb in de voering nog een beleg met een ritssluiting extra gemaakt. De buitenstof is een soort kunststof, het smolt bij het aansteken, de binnenkant is een katoentje, allebei couponnen van het stoffenspektakel. Het bandje kocht ik vorig jaar al, maar het was blijven liggen omdat het toch een lastig te combineren kleur bleek. Maar hierbij is het perfect. Natuurlijk even overlegd met Femke of zij het ook leuk vond, en zij vond het met de witte ondergrond het mooist. Toen ik het liet zien hoe het op het lijf vast zat zei ze: “Waarom heb je niet een met wit en een met blauw gedaan?” Pff, meiden… Ik heb de mouwen wel met de blauwe kant boven gedaan.
De foto’s zijn met het laatste avondlicht genomen, en een beetje flets geworden. Femke heeft haar pyjama ook al aan.
Verder niet echt moeilijk. De zaken máken het model vind ik. Femke is er ook blij mee, morgen wil ze hem gelijk aan.
Groetjes,
Eva
Geef een reactie

Categorieën

