Gepost door: evalaoh | 30 mei 2010

Ottobre poloshirt

Voor Hans heb ik een poloshirt gemaakt uit Ottobre 1-2010 (nr39), in maat 170! Het originele model heeft lange mouwen en een dubbele kraag, maar ik heb er korte mouwen van gemaakt met een enkele kraag.
Ik was lekker bezig met de split voor de kraag, en toen het bijna klaar was, zag ik dat het rechts over links was in plaats van links over rechts.
Ziet er netjes uit, maar niet echt mannelijk.
 
Zo had ik het dus vastgestikt, iets kleinere steekjes voor de zekerheid, dus dat ging ik niet uithalen.
Zo moet je het patroondeel dus vaststikken.
 
Zo moet het dus.
 
Blijkbaar had ik het patroon niet helemaal goed begrepen. Afijn, ik heb een extra belegje geknipt en vastgestikt en van het te brede stuk weer iets afgeknipt. Zo kan het ook. Verder een leuk shirt om te maken, hij gaat van maat 128 t/m 170, dus Joost en Bart kunnen er ook eentje krijgen.
 
Ik had nog precies 3 rode drukknoopjes in mijn knopendoos liggen.
Hans is er blij mee, morgen aan naar school denk ik.
 
Groetjes,
Eva
Geef een reactie

Categorieën

