Gepost door: evalaoh | 27 juni 2010

Jurk 101 uit de Knipbijlage maart 2010

Op het stoffenspektakel had ik stof gekocht voor de overslagjurk uit de Knip van februari (denk ik). Maar toen ik het shirt van dit model gemaakt had, wist ik dat dit voor mij ook een leuke jurk zou zijn. Woensdagochtend heb ik de stof geknipt, en donderdagavond laat was hij af. Lekker om het wiel van de constructie al uitgevonden te hebben, dat gaat extra snel. Ik was ook gemotiveerd omdat we vrijdag naar Hans’ zijn afscheidsmusical zouden gaan, en het is altijd erg warm in de aula van school.
Gisteren heb ik hem ook de hele dag gedragen, hij is heerlijk comfortabel. Bij afwezigheid van fotografen nog geen foto op model. Mijn buurvrouw vroeg gisteren wel of ik de jurk bij Jackpot had gekocht. Goed compliment! (ik heb daar wel een leuk lila knoopvestje gekocht, voor erbij).
Het shirt had ik in maat 44 gemaakt, maar wel aan de zijnaden iets ingenomen. Deze stof is wat elastischer dan de Stenzo tricot van het shirt, dus ik heb voor het lijfje maat 42 gemaakt en de rok maat 44.
 
 
Groetjes,
Eva
Geef een reactie

Categorieën

