Gepost door: evalaoh | 10 september 2010

Twee rokjes en een overslagvestje

Toen ik de Stenzo stofjes vorig jaar in de uitverkoop kocht, had ik al gelijk in gedachten dat het een Insa rokje uit “Sewing clothes kids love” moest worden. Maar Femkes kledingkast puilde al uit, dus het kwam er niet meer van. Wat later kon ik ook de bijpassende tricot van Pigje overnemen. De tricot was genoeg voor een Klein Oland van Farbenmix.
Voor het rokje en het vestje heb ik maat 134/140 gemaakt.
Insa
Klein Oland
De strikbandjes gaan niet helemaal rondom, dat vindt Femke niet handig (en ik zelf ook niet) aan de binnenkant zit een drukknoopje.
Knippie rokje
 
Ik had van de poplin nog precies genoeg stof om een rokje voor mijn nichtje te maken. Een poosje geleden heeft mijn zus geholpen met mijn kledingkast uitmesten, dat is háár hobbyVerlegen emoticon. Als dank zal ik haar meiden voorzien van wat naaisels. Dit is rokje 1c uit de meidenbijlage bij Knippie 4/2010. Maat 122. Femke past hem ook makkelijk. Volgens het patroon moest er een rits in de zijnaad, de rok gerimpeld aan de tailleband en daar dan nog een stuk elastiek in. Dat vond ik erg omslachtig, en voor een 5-jarige is dat ook niet echt makkelijk aan en uitkleden. Dus ik heb de tailleband even lang genomen als de rokdelen en daar gewoon elastiek doorheen geregen. Ik vind het wel een leuk modelletje, lijkt een beetje op de Uljana van Farbenmix. De jurk van hetzelfde model vind ik ook grappig.
Femke met het Knippie rokje. De foto’s met de Insa zijn allemaal zo donker dat je er niets van ziet.
Het rokje heb ik doorgestikt met paars metallic garen. Bij het vestje lukte dat niet met de cover, dus dat is gewoon saai garen.
 
En toen gingen we eind van de middag nog even wat foto’s op model maken. Ze vond het Knippie rokje mooier dan de Insa. De Insa was een beetje te lang, zeker als je hem op je heupen laat hangen. Maar ja, die gaat mijn nichtje echt niet passen. Ik zie wel hoe ze er over een paar dagen over denkt.
 
Nu ga ik aan de verjaardagsbroek voor Joost werken. Het wordt een donkerblauwe babyrib, model Toffy, alleen verlengd.
 
Groetjes,
Eva
 
Geef een reactie

Categorieën

