Gepost door: evalaoh | 21 september 2010

Tweede Toffy broek

Vorig jaar heb ik voor Joost een Toffy broek gemaakt uit Ottobre 4/2009. Een prima model voor mijn smalle ventje, dus ik heb hem nog maar een keer gemaakt. Maat 122 is de grootste maat, maar hij paste die van vorig jaar nog, op de lengte van de pijpen na, dus die heb ik een stuk langer geknipt. Ook bovenaan de taille nog een klein stukje extra aangeknipt. Het is donkerblauwe babyrib, gekocht bij het stoffenwinkeltje hier in de stad. Toch lekker dat je voor zulke lapjes gewoon even op de fiets op pad kunt.
Ik kon het niet laten de zakkleppen te voeren met het stofje van Femkes verjaardagsjurk, geen bloem te zien, dus dat kan best.
Verder is het een gewone broek die zonder problemen in elkaar ging. Lekker. Joost wilde hem wel aanhouden, dus hij is ook weer blij.
Ik heb nog een bruine jeans liggen, het zou zomaar kunnen dat er binnenkort nog een versie komt. Ik heb geen hekel aan patronen overtrekken, maar als je iets hup op de stof kunt leggen en knippen dan is dat helemaal lekker.
Groetjes,
Eva
Geef een reactie

Categorieën

