Gepost door: evalaoh | 12 oktober 2010

Twee soup longsleeves

Vorige zomer heb ik voor Joost een shirtje van blauwe Stenzo soup tricot gemaakt, hij draagt het graag, dus toen ik de rode versie op het stoffenspektakel zag nam ik nog een meter mee. We werden uitgenodigd voor de 2e verjaardag van ons buurjongetje Bart, en zijn moeder vond het ook wel leuk om iets zelfgemaakts te krijgen. Dus 2 shirtjes uit mijn lap geknipt. Die van Bart is in maat 92, model nummer 6 uit Ottobre 1-2010 (Pinaatti heet dit model). De buuv zei maat 86 of 92, ik had nog maatlabeltjes 92 in huis dus dat werd het.
Voor Joost had ik al het patroon van de Double layer polo overgenomen, dat heb ik als basis gebruikt, en de schouders en de hals van model 22 uit dezelfde Ottobre gebruikt. Als het verder maar een paar milimeter scheelt ga ik geen dubbel werk doen natuurlijk. Maat 128 is het.
Het shirt voor Bart zie je hier
En hier op model vorige week woensdag, met zijn vader
Hij past hem prima, ik ben blij dat ik deze maat heb gemaakt en niet kleiner.
Met onze eigen Bart die grappig doet.
Voor Joost had ik niet genoeg boordstof, dus heb ik in de tussentijd aan mijn winterjas gewerkt die al bijna een jaar in de hoek lag. (de jas komt morgen op mijn blog, de foto’s waren niet mooi, bij daglicht probeer ik het nog een keertje)
Zondagavond heb ik Joosts shirtje er weer bij gepakt, dat handwerk aan die jas gaat bij daglicht toch wat makkelijker. Vanmorgen heb ik het afgemaakt, ondanks andere naalden en ondergaren heb ik 1 mouw wel drie keer moeten coveren omdat hij steken oversloeg. Grr, misschien toch een keer laten afstellen.
Deze is van Joost:
 
Altijd leuk als de naden zo netjes aansluiten.
En aan bij het blije model. Hij wil hem morgen aan naar school.
Groetjes,
Eva

Plaats een reactie

Categorieën