Gepost door: evalaoh | 15 oktober 2010

Winterjas voor mezelf

Hij is eindelijk af, mijn winterjas. Ik had de stof vorige herfst op het stoffenspektakel gekocht, ergens in december geknipt en in februari in de hoek gegooid omdat ik twijfelde over de manier waarop Knip zei hoe ik de zakken er in moest maken. Ik dacht ook dat ik hem niet zoveel meer zou dragen omdat de winter bijna voorbij was. Haha.
 

Toen ik het shirtje voor de buurjongen af had, kon ik niet verder met die van Joost omdat ik nog naar de stad moest voor boordstof. Mijn keus was iets nieuws knippen of mezelf dwingen mijn jas maar weer uit de hoek te halen. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want de zakken vielen eigenlijk best mee.

Het is model 105 uit de KnipMode bijlage van oktober 2009. Ik heb een combinatie gemaakt van beide modellen. Ik heb de lange lengte gemaakt, maar de kraag van de kortere geruite versie. Ik ben niet echt een bontkraagtype.

voorkant

 

de voering

achterkant

Ik heb de naden doorgestikt met een dubbele draad naaigaren omdat er in die kleur geen doorstikgaren te koop was. De voering is poplin achtig met een soort coating eroverheen, verder heb ik geen extra voering gebruikt, de middenvoorpanden zijn dubbel van de buitenstof, dus dat is 4 lagen als windvanger. Ik ben benieuwd hoe warm het is.

Ik ben wel tevreden met het model, het praktisch nut moet zich natuurlijk nog bewijzen. Wel vind ik de bovenmouwen vrij strak aanvoelen, maar van de buitenkant zien ze er niet krap uit. Ik ga nog op zoek naar een mooie sjaal en handschoenen erbij.

Nu weer lekker wat rechttoe recht aan kinderkleding! Ik moet nog even bedenken waar ik mee ga beginnen, broek voor Hans of Joost, shirt voor Hans of Joost of iets voor Femke? Morgen hebben we een drukke dag, maar kan ik misschien tussendoor even een patroontje overtrekken, zondag is er hopelijk genoeg tijd zijn om de schaar in een lap te zetten.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Prachtig. Die hing ook op de clubdag toch? Viel op omdat hij zo vreselijk netjes in elkaar zat! Heel leuke voering – echt een prachtjas. En zo mooi op tijd nu 😉

    • Dankjewel Aline. Ja, hij hing op de clubdag zonder knopen en met de voering er los in. Net díe deadline niet gehaald. Ik ga hem morgen aandoen naar mijn werk, het is koud genoeg.


Geef een reactie

Categorieën

