Gepost door: evalaoh | 30 oktober 2010

Jongensbroek

Voor mijn grote knul nog een nieuwe broek gemaakt. Hij had geen keus in stof, alleen deze zandkleurige rib in mijn voorraad was nog lang genoeg. Voor de zakken en de tailleband heb ik stof van een oud overhemd van Max gebruikt. Het is een leuk model vind ik met die steekzakken aan de voorkant en de kleine plooitjes aan de achterkant.

Van de drukknopen had ik er nog maar twee, en het fourniturenwinkeltje in de stad had ze tijdelijk niet. Andere drukknopen gekocht, maar natuurlijk vond Hans die niet zo mooi. Dus ik mis nog een drukknoop, volgende week ruil ik het om.

Het patroon komt uit Ottobre 4-2009, nummer 39, maat 170. Ik heb nog een extra stukje elastiek in de taille gedaan, Hans is geen riemdrager. Een foto op model komt misschien nog, bij daglicht lukt dat vast beter.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

