Gepost door: evalaoh | 14 november 2010

Compleet setje voor Femke

Dit setje is dankzij Sancho power tot stand gekomen, het ribje onderaan het rokje heb ik van Gertje34 over kunnen nemen.  De stofjes zijn allemaal van Stenzo.

Het vestje is Kerstin van Farbenmix, maat 134/140, de strikvariant. Wat een leuk model is dat. Femke is dol op vestjes, ze heeft het vrijdag al aangehad, maar ze vond het nog wel wat warm over haar longsleeve.

Het rokje en tuniekje zijn uit Ottobre 4/2009 nummer 21 en 22. Ik heb maat 128 gemaakt en het rokje iets langer gemaakt. Femke vindt de stippenkant van het rokje het mooist, en ik eigenlijk ook. Ze had al bedacht dat ze het niet binnenstebuiten hoeft te doen in de was. Het tuniekje is door stofgebrek wat korter geworden, niet storend vind ik. Onderaan de mouwen zit ook een biesje en de mouwen zijn ingerimpeld. Als ik hier nog eentje van maak, dan rimpel ik het nog wat meer in, mijn hand past er makkelijk in.

Gisteravond heb ik van de restantjes nog een Antonia geknipt, een paar naadjes gestikt en vandaag afgemaakt. Ik had al eerder geprobeerd of mijn restjes genoeg waren, en dat moest zeker lukken. Toch had ik er gisteravond mijn twijfels over, gelukkig: toen ik de mouwen en het achterpand omwisselde lukte het wel.

De legging is Laguna in maat 122/128. Ik maak ook bijpassende haarbanden van elk stofje, nu zijn de stippen en de bloemen op een paar snippers na op, en van de ruitjes heb ik nog een klein beetje. Ruimt goed op dus. Hier nog wat foto’s op het model, vlak voor het slapen gaan, dus slecht licht.


Groetjes, Eva

Geef een reactie

Categorieën

