Gepost door: evalaoh | 17 november 2010

Wiegbekleding

Ik had beloofd om wat foto’s te plaatsen van de wieg die ik bekleed heb voor onze kinderen. Hans is voor het digitale fototijdperk geboren, dus ik heb alleen een digitale foto van toen ik de wieg verkocht en wat fotos’s die ik uit het album heb genomen. Ik vond ook nog de beschrijving uit de Burda van april 1992 (!) waarop ik het heb gebaseerd. Ik heb een bodem stuk gemaakt en daaraan een rand gestikt, een beetje ruim genomen zodat het aan de bovenkant rondom paste. Bij het hoofdeind van het wiegje liep de ring door, ik had de bekleding daaraan vastgemaakt met lintjes van biaisband. De kap zat met grote steken met de hand vastgestikt door die openingen in het riet, dat zag je bijna niet. Op de houten bodem van het wiegje had ik zelfklevend klittenband geplakt, en op de onderkant van de bekleding had ik gewoon klittenband genaaid, de zachte kant zodat het makkelijker in de was gaat. Met het matrasje erop bleef het goed zitten. Ik had een tunnel gemaakt aan de bovenkant, daardoor had ik elastiek gedaan. Ergens onderaan de strikken deed ik dan een knoop in het elastiek, zo kon het “makkelijk” in de was. Op de gevlochten strikken zat klittenband, en op de omgeslagen delen van de bekleding ook.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders hoor ik het wel.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

