Gepost door: evalaoh | 5 december 2010

Warme mutsen

Wij konden deze week wel wat warme mutsen gebruiken, Hans kwam woensdag met bevroren oren en de woorden: “Mam, heb ik een muts?” thuis. Dinsdagmiddag was ik al op zoek geweest naar een patroon. Op Shelby.fi vond ik de Tunturi hat. Woensdagmiddag heb ik eerst een S voor Joost geknipt en gemaakt. Zou dat te groot zijn, dan kon ik voor hem altijd een maatje kleiner nemen. Maar hij paste Joost prima. Dus toen in verschillende kleuren voor Hans, Bart en mezelf een L geknipt. Dit waren allemaal restlappen van fleecetruien van de jongens. Bij gebrek aan lycra binding heb ik het oorgedeelte dubbel gemaakt. De oranje van Bart is een soort boucle fleece, daar heb ik de voering verkeerd om gedaan, dat is lekker zacht aan zijn oren. Het binnendeel heb ik 0,5 cm strakker gestikt. ’s Avonds laat waren alle mutsen af, en op donderdag hadden we lekker warme oren. Het is niet echt charmant, maar wel heerlijk warm.

Bij de oranje en grijze van Bart en Joost zit aan de achterkant een stukje robotlint. Hans en ik worden geacht te onthouden dat de naad achter moet.

Niemand anders wilde op de foto, maar Hans wilde hem wel van me nemen.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

