Gepost door: evalaoh | 21 december 2010

Winters tafreel en ondergoed

 

De grote jongens zijn uit logeren en Femke, Joost en ik hebben vandaag in en om huis gerommeld. Ze zijn weer helemaal aan de strijkkralen en hebben vandaag hard gewerkt aan deze uitstalling.

Zondag heb ik voor het eerst ondergoed voor Femke en Joost gemaakt. Boxershort nummer 16 met de welluidende naam Pikkumies uit Ottobre 6-2010 in maat 122, en hipster  Dumbo, nummer 22 uit dezelfde Ottobre, maat 128. Over de pasvorm van de boxer ben ik heel tevreden. Ik vraag me alleen af waarom het kruisstuk dubbel is en het middenvoor deel niet. Als ik er nog eentje maak (en ik heb nog genoeg van deze stof voor nog minimaal één) dan doe ik dat anders. Deze Sanetta tricot is het restant van Hans’ pyjama. Joost noemt dit dus zijn pyjamaonderbroek.

Voor Femke maakte ik een hipster omdat dat patroon voorhanden was. Ze had er nog geen, ik vind een gewoon bikinimodel leuker staan denk ik, en zeker deze valt een beetje raar (te breed?) in het kruis. Maar Femke is er helemaal blij mee, dus dat is ook weer mooi. Misschien valt het wat soepeler als hij een paar keer gewassen is. Het stofje kwam twee jaar geleden van Fabricbliss. Het leuke van ondergoed maken is dat je met de kleinste restjes toch nog wat leuks kunt doen, en dat je dan herinnerd wordt aan eerdere werkstukjes.

 

 Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

