Gepost door: evalaoh | 2 januari 2011

Knipmode vest

Toen ik de Knipmode van januari 2011 bekeek leek dit vest me wel wat. Ik draag graag vesten, op kantoor is het vaak warm dus dan gaat het vest uit, maar thuis en onderweg vind ik het lekker zitten. Bij de Stoffenstunter heb ik deze Nooteboom tricot gekocht (€ 5,– per meter in 3 kleuren). Het heet Angora, maar ik denk niet dat er een angora konijn aan te pas is gekomen. Het is wel lekker zacht en warm. De stof combineert mooi met effen broeken en shirts die ik heb, ik ga nog op zoek naar een lime of blauw shirtje, het lijkt me ook heel leuk staan op een spijkerbroek.

Het is model 9b. Ik heb het rokdeel ook in de breedte van de stof geknipt omdat dan de richting van de bloemen hetzelfde blijft. Er zat een foutje in de stof. Daar had ik omheen kunnen knippen, maar helaas, op 2e Kerstdag dacht ik daar even niet aan, ik wilde te graag aan de slag. Dus midden op de mouw zat die fout. Gelukkig had ik nog genoeg stof om een nieuwe mouw te knippen. Daardoor moest ik de binnenste strikband in 2 delen knippen, maar dat valt toch niet op. De strikbanden zijn hierdoor ook wat korter dan de bedoeling. Ik heb de binnenkant van de strikband met de hand vastgezet, dat vond ik mooier dan doorstikken. Het is geen moeilijk model, dus misschien komt er nog eentje.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Het vest is erg mooi geworden en staat je goed. Logisch dat er nog 1 gaat komen.
    Groetjes, Jessica


Geef een reactie

Categorieën

