Gepost door: evalaoh | 9 januari 2011

Ondergoed voor Joost

Hans en Bart krijgen al hun hele leven Hema ondergoed, inmiddels beginnen we daar een beetje vanaf te raken en krijgen ze boxers. Joost en Femke zijn altijd “verwend” met Petit Bateau ondergoed dat ik op vakantie in Frankrijk voor ze kocht (of op Marktplaats). De afgelopen vakanties kon in niet zo slagen qua maten en kleuren, dus de kast begint een beetje leeg te raken.

De “pyjamaonderbroek” is een groot succes, en ik had nog een flink stuk Sanetta tricot over van de voering van Hans’ zomerjas. Het was te weinig om een pyjama van te maken, te dun voor een t-shirt, maar zonde om weg te doen.

Afgelopen week heb ik deze lap opgeknipt, 3 Ottobre boxers, 1 nagetekende Petit Bateau singlet en 1 Jalie 2212 t-shirtje. De broekjes heb ik nu met een dubbel voorstuk gedaan en het kruisstuk enkel. De twee boxers die nu af zijn heb ik met donkerblauw elastiek in de taille gedaan, zoals de boxers uit de winkel ook hebben. Het is wel iets minder zacht dan dat. Het elastiek heb ik met 2 rijen stiksel met de gewone naaimachine vastgezet, de cover sloeg steeds over. Dit ziet er ook netjes uit. Als het elastiek Joost bevalt koop ik nog een stukje en maak ik nummer 3 af (die ligt linksboven op de foto). Bij de shirtjes lopen de strepen netjes door, bij de boxers niet allemaal. Blijkbaar zat ik niet helemaal op te letten bij het knippen, de deeltjes moesten soms ook uit kleine losse stukjes. Ach, voor ondergoed maakt het natuurlijk niet veel uit.

Het Jalie shirtje heb ik afgewerkt met het groen/witte deel van de streep, de singlet met het blauwe deel. Zo zien ze er toch wel verschillend uit.

Aan de achterkant heb ik stukjes Farbenmix band gemaakt zodat Joost weet dat dat achter moet.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

