Gepost door: evalaoh | 25 januari 2011

Trui en slofjes voor Baby Born

Femke is weer helemaal met de pop in de weer, ik ben inmiddels tot oma gebombardeerd! Dus dan is het weer de moeite waard om gelijk wat poppenkleertjes te knippen als ik toch bezig ben.

Ik heb een truitje voor Baby Born gemaakt van het Flower Girl patroon van Wollyonline, en de slofjes van haar gratis patroon dat we op de clubdag hebben gekregen.De slofjes zijn met de hand ik elkaar gezet met borduurgaren, leuk om te doen.

Voor mijn kleine vriendin Floor die in maart 3 wordt heb ik een truitje van het Little Sisters patroon gemaakt. Het gestreepte truitje lag er al een jaar denk ik, dat zat al half in elkaar maar ik vond het bij de hals niet zo mooi worden. De te korte elastische bandjes van mijn eigen trui pasten heel goed om de halsjes, dus dat hoeft ook niet meer rond te slingeren.

Een poos geleden was Femke een gat gevallen in haar lievelingslegging. Jammer maar helaas. Ik heb ze boven het gat afgeknipt en omgezoomd en ze doen nu dienst als gymbroek. Ik vond de onderkant van de pijpen te leuk om weg te doen, dus heb ik er gisteravond een poppenlegging van gemaakt.

De oorspronkelijke binnenbeennaad heb ik opengeknipt en daar heb ik het maillotpatroontje van Flower Girl opgelegd. Opnieuw rimpels gemaakt aan het binnenbeen en alles weer in elkaar gezet. Elastiekje in de taille en klaar. Femke was helemaal blij toen ze tussen de middag thuis kwam.

Ik heb ook voor Max iets gemaakt. Dit is waar onze hobbies elkaar ontmoeten. Hij zet radiografische auto’s in elkaar, nu is hij voor het eerst bezig met een vrachtwagen, een Scania. Chauffeurs hebben altijd gordijntjes in hun cabine, dus Henri le Vingnoble (zo heet de chauffeur van deze auto) heeft van mij gordijntjes gekregen. Stofje is van Stenzo, past mooi bij de bordeaurode cabine. Ze moeten nog definitief vastgezet worden, maar dit is voor het idee.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

