Gepost door: evalaoh | 1 maart 2011

Verjaardagsbloes voor mijn moeder

Afgelopen zaterdag was mijn moeder jarig, een poos geleden vroeg ik haar of ze iets zelfgemaakts van me wilde krijgen. Het antwoord was ja. Ik had gedacht dat ze dan op mijn kosten een lapje zou scoren en dat ik daar dan iets van zou maken. Maar ze kwam met een lapje uit haar kast op de proppen dat mijn (Amerkaanse) oma nog heeft gekocht waarschijnlijk, geen idee hoe oud het dus is.

Het is synthetisch met een mooie glans erover, maar niet echt vervelend naaien gelukkig. Later kwam ze ook nog met knopen, die welgeteld 29 dollarcent hebben gekost per 5 stuks. Gegarandeerd machinewasbaar.

Ik was nog niet helemaal klaar met het bloesje voordat we op vakantie gingen maar zondag, toen we alweer een beetje gesetteld waren heb ik de kraag erop gezet, de knoopsgaten gemaakt en de knopen aangezet. Gisteravond ben ik even langsgeweest en heb het bloesje afgeleverd. Ze is er heel blij mee, en het staat haar ook erg leuk. Ze zei dat mijn oma heel trots zou zijn geweest dat ik dat voor haar heb gemaakt. Het is model 19 uit KnipMode 5-2010. Ik heb de taille iets rechter getekend. De schouderpas heb ik dubbel gemaakt, om zo een nettere afwerking te krijgen.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

