Gepost door: evalaoh | 15 maart 2011

Groot project: 5 bruidsmeisjes Elodiën

Wij zijn op 6 mei uitgenodigd op een bruiloft in Frankrijk. Ik ben gevraagd om 5 bruidsmeisjesjurkjes te maken. Het wordt de Elodie van Farbenmix. Onze vrienden hadden zelf al een leuk modelletje voor een jurk uitgezocht, maar toen ik Femkes verjaardagsjurk liet zien was de bruid gelijk om. Toen kwam de zoektocht naar dé stof. Grappig om te merken dat iemand die nog niet besmet is met het naaivirus toch verslaafd kan raken aan online lapjes winkelen. Vorige week woensdag hebben we de knoop doorgehakt, het worden deze stofjes van Stenzo. Ik heb nog nooit zoveel stof in huis gehad. (mmm, die van mijn eigen trouwjurk was misschien ook zo lang). Het patchwork wordt de rok, en de rechter is voor het bovenlijfje. In het echt zijn de kleuren iets helderder.

Vandaag heb ik garen, ritsen, extra spelden en naalden gekocht. ik kon niet kiezen welk lint het moest worden, dus ik kreeg wat proefstukjes mee. Daarnet hebben we even heen en weer gemaild, en het wordt roze. Lang leve internet!

Morgen wil ik beginnen met de patronen op de stof leggen. Als alles eenmaal geknipt is dan kan ik steeds een stukje verder werken, maar hier heb ik wel even wat tijd achter elkaar voor nodig (en de eettafel). In mijn achterhoofd denk ik na over een leuke jurk voor Femke, tips zijn welkom. Ik heb 1,5 en 1 m bij elkaar passende poplin die ik ervoor wil gebruiken. Voor Hans en Bart heb ik vandaag poloshirts gekocht en voor Joost een geruite bloes. Ze vonden ze alledrie leuk (joepie), die van Bart moet ik nog even ruilen voor een maatje groter. Broeken vinden lukt altijd wel.

 Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

