Gepost door: evalaoh | 15 maart 2011

Tuniek Anna

Dit is echt een tuniekje voor het tussenseizoen vind ik. Het is nummer 35 uit Ottobre 4-2010, maatje 134. Het stofje is uit de wintercollectie van Stenzo, ik moest tijdens het naaien steeds aan de opgezette vogelcollectie uit Pluk van de Petteflet denken. In de Ottobre is hij van een ruitjesstofje gemaakt en is het rokje schuin van draad gedaan. Dat vond ik voor de vogelkooitjes niet zo leuk en het voegt ook niets toe, dus heb ik het gewoon recht gehouden. Het knippen kostte me de meeste tijd, omdat ik het leuk vind om  het patroon in de knoopbies door te laten lopen en ook een leuk plaatje bij de zakken te hebben.  En bij het ceintuurtje (dat wel iets langer had gekund misschien) heb ik een naadje middenachter gedaan, zo heb je aan de uiteinden aan twee kanten vogelkooitjes die rechtop staan. Misschien pietluttig,maar  ik vind het gewoon leuk om daarop te letten.

De borstzakken heb ik weggelaten, die leken me erg breed. Bij de mouw was het me niet helemaal duidelijk, ik heb de zoom langer geknipt zodat ze met en zonder omslag vastgezet kunnen worden. Het tweede knoopje moet ik nog vastzetten, er moest na het poseren eten gekookt worden.  Ik vind het Femke leuk staan, zeker als ze boven aan een paar knoopjes open laat.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

