Gepost door: evalaoh | 15 mei 2011

Gehaakt topje

In de meivakantie zijn we een week in Frankrijk geweest. Vorige zomervakantie heb ik een vestje voor Femke gebreid, en dat beviel zo goed dat ik nu wel weer iets te fröbelen mee wilde nemen. Afgezien van de losse draadjes die ik voor de bruidsmeisjesjurken en Femkes bruiloftskleding nog moest doen. Het werd een topje uit de Phildar van vorige zomer (nr. 34). Ik heb geen Phildar garen gebruikt omdat ik de juiste kleur niet vond. Het is van Catania, en de looplengte is hetzelfde als de Coton 3, maar helaas werd mijn proeflapje veel te groot. Zelfs met een halve naald kleiner. Bij het breien kwam ik wel precies goed uit.  Toen heb ik het maar 2 maten kleiner gehaakt, maar wel 2 extra rijen in het lijfje gemaakt om toch aan iets meer lengte te komen. Heerlijk om in het zonnetje bij de stacaravan of het zwembad te doen. Mijn vriendin was bezig met een poppendekentje van Granny squares. Dus de moeders waren samen aan de haak terwijl de vaders de barbecue opstookten.

Op dinsdag had ik het voorpand af, dus mijn vriendin zei dat ik het nog wel ging halen voor de bruiloft. Maar dat was helemaal niet mijn bedoeling, het spannen en afwerken kost altijd best veel tijd dus ik ging me niet haasten. Op de dag na de bruiloft had ik het rugpand wel bijna af hoor, alleen nog het minderen bij de hals te gaan, maar daar was geen tekening bij, dus dat moest ik een beetje uitvogelen. Afgelopen week heb ik alles afgewerkt, en de randjes om de armsgaten en de hals gehaakt.

Ik heb er een limekleurig lintje doorheen gedaan, dan past het bij haar X-land rokje. Ik heb ook een turquoise om af te kunnen wisselen. Femke zei dat ze er wel iets onder wil dragen omdat het kriebelt.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Erg leuk. Hoeveel katoen had je nodig? Ik heb zes bollen paars. Vind het wel iets voor mijn E! Misschien een hemd eronder?

  2. Iets meer dan drie bolletjes van 50 gram (125 meter, haaknaald 2,5 heb ik gebruikt) Lijkt me leuk voor E. hoor.


Geef een reactie

Categorieën

