Gepost door: evalaoh | 22 mei 2011

Oude stoffen gebruiken

In april was het Stoffenspektakel hier in Gouda. Ik had hier nog wat stoffen liggen van één of twee jaar geleden. Ik vond dat daar de schaar maar in moest voordat ik weer wat nieuws zou kopen. Ik had grote plannen om alles voor de meivakantie af te hebben, maar ik heb nu nog 2 kledingstukken uit die serie geknipt liggen.

Wat ik al wel af heb:

Een Antonia t-shirt (stof gekocht in 2010).

En dit is wat Femke op dit moment het liefste doet, de handstand. En als er geen muur in de buurt is, mag ik haar benen opvangen.

Een vestje van Cakewalk tricot (gekocht in voorjaar 2009). Het is het Poet vestje uit Ottobre 3-2009, maar dan zonder de gerimpelde halslijn, dat is met strepen niet zo leuk. Het patroondeel van het pasje heb ik zo gevouwen dat het aan de panden pastte en toen met plakband vastgezet. Het vestje dat ik vorig jaar maakte past Femke nog goed, dus nu had ik snel een passend patroon. De mouwen en de panden heb ik iets verlengd. De knopen komen uit mijn moeders voorraad, echt vintage dus, maar de kleur is precies het turquoise. Gelukkig gingen de knoopsgaten goed.

Een broek van Cakewalk poplin (gekocht in januari 2010, was doubleface maar liet van elkaar los, dus nu heb ik twee losse lappen, ook nog roze)

Het is Dortje, uit Sewing clothes kids love, ik heb maat 134/140 gemaakt, met elastiek in de kniestukken. Ik heb het elastiek 1/4 korter gemaakt dan de panden, maar met doorstikken wordt het wel minder elastisch, het had dus wel wat strakker gekund. Ze heeft hem al even gepast voor het elastiek en het staat haar leuk.

Edit: dinsdag heeft ze hem aangehad naar school, hier een foto vlak voordat we op de fiets stapten.

Wat er nog ligt is:

Een bloesje van Stenzo katoen (zomer 2010). Vestje, bloes en Antonia passen alledrie bij de broek, dus daarmee kan Femke leuke combinaties maken. Voor Joost heb ik een broek van Stenzo (?) poplin (gekocht in 2009) geknipt. Daar ben ik vanmiddag aan begonnen, Joost is wel aan de beurt.

Het tempo zal wel iets lager liggen, we gaan de zolder verbouwen, en daar moet heel veel opgeruimd worden.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

