Gepost door: evalaoh | 4 juni 2011

Bloesje voor Femke

Het laatste stuk uit de collectie die ik in april knipte is af! Het is nummer 21, Four leaf clover uit Ottobre 1-2011 in maat 134. Het stofje is van Stenzo, vorige zomer gekocht. Ik snapte niet wat de bedoeling was met het split, dus keek ik op PatternReview. Daar was iemand die het ook al anders had opgelost, namelijk met een afgewerkte split zoals je ook een manchet kunt doen. Hier kun je zien hoe ik het heb gedaan.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Verder ben ik geen fan van elastiek helemaal vastnaaien op zomen, dus heb ik een tunneltje gestikt in de mouwen en zoom en daar het elastiek doorheen gehaald.

Afgezien het nadenken over het split en het feit dat ik niet helemaal heb opgelet bij het knippen en het patroon 1/2 cm verspringt bij de zijnaden is dit een heel leuk bloesje om te maken en het staat haar ook leuk.

Hier zie je de combinatie met de Dortje broek.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

