Gepost door: evalaoh | 10 augustus 2011

Vakantieproject: gebreide handschoenen

Ik vind het fijn om een handwerkje mee te nemen op vakantie. Voordat we weggingen had ik een mooi vest gezien bij Drops, maar ik kon nog geen kleur kiezen. Dus toen maar UWYH (use what you have) gedaan en de sokkenwol meegenomen die ik op de wintersport bij de Spar heb gekocht (daar kan Albert Heijn een voorbeeld aan nemen). Het is Sockenwolle 4-fach van Grundl. Ik heb de  Knotty gloves gebreid die ik van Ravelry heb gedownload.
Voordat ik het kabelpatroon doorhad heb ik wel 4 keer moeten uithalen, maar de eerste week dat we op vakantie waren regende het best veel, en de kinderen gingen eindeloos pingpongen en spelletjes doen op de camping dus ik had alle tijd. Daarna was het niet zo moeilijk meer, de tweede handschoen ging een stukje sneller.

Mijn nichtje (bijna 18) heeft een bestelling gedaan, ik weet niet of dat gaat lukken voor 12 september, de wol moet ik nog kopen. De dame vraagt om bordeaux rood, okergeel of turquoise. Ik denk dat effen wol het patroon beter laat uitkomen.

Groetjes,
Eva

Responses

  1. `jeetje wat een mooie handschoenen! ik vind de kleuren ook prachtig!
    Breit u ze binnenkort nog een keer? 🙂

    • Ik heb pas het tweede paar voor mijn nichtje af, in effen turquoise. Nu ben ik even klaar met handschoenen. Ik ben wel met een muts bezig van deze wol met een bijpassend kabelpatroon.


Geef een reactie

Categorieën

