Gepost door: evalaoh | 21 augustus 2011

Toch nog iets voor de zomer

Omdat we aan het verbouwen zijn, komt er van naaien niet veel. Van de week begon het toch wel erg te kriebelen, en uit de Knipmode van mei 2011 heb ik jurk 20 gemaakt. Eigenlijk was ik van plan maat 44 te maken. Maar door een topic op Sancho bedacht ik me dat mijn eerdere knip jurken toch best ruim vallen, dus heb ik maat 42 gemaakt. Ik heb de hals het ondervoorpand een stuk hoger getekend, vaak valt het heel laag, en omdat het voorpand al dubbel is heb ik geen zin om er nog een hemdje onder te moeten dragen. De mouwen heb ik tot op de elleboog gemaakt, dan kan ik er nog eventjes plezier van hebben. Het stofje is van Stenzo, gekocht op het stoffenspektakel Het voelt anders dan de gewone Stenzo tricots, het lijkt meer op viscose met veel stretch.

Woensdag heb ik het geknipt en gisteravond was het af. Daarbij had ik ook nog gewerkt en een kastje geschuurd en geschilderd. Een snel modelletje dus.

Toen ik vanmorgen beneden kwam kreeg ik van iedereen de vraag of ik een nieuwe jurk had;)

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

