Gepost door: evalaoh | 24 augustus 2011

Bikini met rokje

Op het stoffenspektakel heb ik samen met Vossie van Sancho een lap badpakkenlycra gekocht. Er staat Banana moon op, even googlen leverde een leuke collage badkleding op!

Een paar jaar geleden had Femke een bikini met een rokje, ik heb het rokje nagetekend en iets vergroot. Op de locker een mooie tweedraads steek voor de rand uitgezocht en rondom afgelockt, klaar!

Het patroon voor de bikini komt uit Ottobre zomer 2005, het topje is maat 134. Ik heb ook een topje uit Ottobre zomer 2009 gemaakt, dat is een sportiever modelletje met gekruiste bandjes op de rug. Dat zet ik nog een keertje op de foto.

Bij het broekje begon ik ook met maat 134, maar toen het elastiek daar in zat leek het wel een pofbroek, geen gezicht. Alles losgehaald en Femkes maten maar eens genomen, breedte 122 past meer bij haar. Ahum. Nog een poging met het elastiek. Qua breedte wel wat beter, maar nog steeds niet goed genoeg voor het zwembad. Toen kreeg ik van Vossie de gouden tip: het elastiek 1/6 korter dan de lengte van de pijp. Bij Ottobre gaven ze volgens mij iets meer dan de helft op. Gelukkig kon het toch nog mee op vakantie. Bij de eerste duik bleek dat het bandje van het bovenstukje wel wat los zat, inmiddels heb ik dat hersteld. Verder vind ik het een hele leuke bikini geworden. Volgend jaar wil ik nog een poging wagen voor een beter broekje, ik ben namelijk ook niet helemaal tevreden over hoe de strikjes vastzitten.

Dit was mijn eerste zwemkleding project. Ik vond het super leuk om te doen, en wie heeft er zo’n uitgebreide set voor  7,50 (dacht ik). Ik heb ook voor het eerst in de 6 jaar dat ik mijn locker heb (Bernina 800DL) de bovengrijperafdekker (of hoe dat dingetje ook heet) gebruikt. Een leerzaam project dus.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Een bovengrijperafdekker. Daar kom ik de dag wel mee door vandaag!!! (Heb jij mijn projecten gezien op Facebook???) Erg mooie bikini, maar dat had ik live al gezegd. Liefs

  2. Mooi woord voor galgje he?

  3. Hallo Eva

    Kan ik van jou een uitknippatroon krijgen?

    Ik vind deze bikini met rokje erg leuk.

    groetjes

    Diva

    • Hoi Diva,
      De bikini komt uit Ottobre zomer 2005. Die is vast op Marktplaats nog wel te vinden, anders bij Ottobre zelf na te bestellen.. Het rokje heb ik nagetekend van een rokje dat mijn dochter had. Als je naar de foto kijkt kun je het zelf ook natekenen, Je houdt dan de gewenste taillewijdte aan. Succes!

      Groetjes,
      Eva


Geef een reactie

Categorieën

