Gepost door: evalaoh | 5 oktober 2011

Poloshirt voor Hans

Als je een workshop gaat geven, is het natuurlijk leuk om ook een visitekaartje mee te brengen. Dit is het poloshirt dat ik daarvoor gemaakt heb. Een populair model hier in huis, dit is de derde die ik gemaakt heb, maar de eerste met de “klassieke” polosluiting. Het is de Double Layer polo uit Ottobre 1-2010 in maat 170. Afgelopen voorjaar heb ik samen met Gertje stof besteld bij Michasstoffecke. We bestelden samen ook nog een verrassingspakket met Sanetta tricots. Daar zat het combinatiestofje met de streepjesstof die ik al besteld had, dus die lap was ook voor mij. Nu eindelijk voor het eerst de schaar er in gezet. Een dubbele kraag vind ik niet leuk, maar dubbele mouwen wel. Het was ook nieuw voor mij om de kraag en de stroken van de polosluiting van tricot te maken. De stroken heb ik helemaal verstevigd met vlieseline voor tricot, de kraag gewoon zoals gebruikelijk.

Normaal zet ik bij shirts de mouwen in als de zijnaden nog niet gesloten zijn, maar hier leek me dat niet zo mooi worden. Dus ik heb de mouwen apart gezoomd en gesloten en daarna samen in de armsgaten gezet. Dat is wel iets meer werk, maar de moeite waard.

Ik moet alleen nog iets bedenken voor knopen of drukknopen. Eerst kijken of ik nog wat heb, en anders een keertje naar de stad.

Het is geweldig om nog voor mijn 13-jarige te mogen naaien.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Super dat je nog voor je 13jarige mag naaien! Het is dan ok wel een heel mooi en stoer shirt! 😀


Geef een reactie

Categorieën

