Gepost door: evalaoh | 16 oktober 2011

Römö rokje voor Femke en ons buurmeisje

Al twee jaar heb ik een restje zwarte babyrib liggen met het idee om er een Römö rokje van Farbemix van te maken. In 2009 maakte ik er voor Joost een broek van. Ik heb het Fräulein Ling bandje en de applicatie al bijna net zo lang liggen en het grijze t-shirtje dat ik erbij kocht is alweer te klein. Vorig jaar kwam het er niet van, maar ik kocht alvast een grijze legging en een shirtje in de uitverkoop.

Dinsdag was er voetbal. Max had de buren uitgenodigd om het Nederlands elftal te zien. Er was geen plek meer op de bank, dus ging ik maar een lapje knippen, met een half oog op de tv. Mijn buurvrouw vertelde dat ze al een hele poos op zoek was naar een zwart basic rokje. Ik had nog precies genoeg stof voor nóg een rokje dus ik heb voor mijn buurmeisje ook een rokje gemaakt. Die van Femke heeft het band helemaal rondom, voor Kyra is er alleen een klein accentje bij de zoom. Ik had ook de volants geknipt en er eentje vastgezet. Maar ik vond het niet leuk staan, dus ik heb het er weer afgehaald. Ik had het iets golvender verwacht, misschien valt het leuker van een soepel katoentje.

Femke heeft het vandaag gedragen, en het is goed bevonden. Het is een snel te maken rokje, ik denk dat er in de toekomst nog wel eentje komt, misschien wel voor mezelf! De foto is niet zo scherp. Misschien krijg ik de dames deze week samen even op de foto.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

