Gepost door: evalaoh | 30 oktober 2011

Piepkleine overslagvestjes voor tweeling

Onze vrienden (die van de bruidsmeisjesjurken) hebben op 21 september een tweeling gekregen. Veel te vroeg helaas, dus het is allemaal erg spannend. Toen ik hoorde dat ze in verwachting was heb ik van de Stenzo stof van de jurkjes tricot in twee kleuren gekocht. Voor het geval dat het jongetjes zouden zijn, had ik de robotjes in gedachten, maar die was uitverkocht. Gelukkig had Jenny nog een stukje, met bijpassende boordstof. Ik mocht van Monica de Ottobre winter 2007 lenen voor de kleine patroontjes.

Het vestje heeft alleen zijnaden, vandaar dat het jongetje op het rugpand op zijn kop staat. Daar zal het kleine mannetje nog geen last van hebben.

Ik heb maat 45 gemaakt, het is iets te ruim voor de Babyborn.

Toen ik aan het knippen was, schoot me te binnen dat Femkes jas ook turquoise boordjes heeft. En jawel hoor, in het zakje zat nog een restje, precies genoeg voor de biesjes van het meisjesvestje, en voor 2 mutsjes. Het patroontje van het mutsje komt hiervandaan: http://tiedyedivadesigns.blogspot.com/2011/02/free-baby-knot-hat-pattern-and-tutorial.html

Als je het zo op tafel ziet liggen lijkt het mutsje enorm groot, maar op de pop zit ’t prima.

Ik hoop dat we het snel kunnen gaan brengen, en dat ze er dan snel uitgroeien.

De hartjes die er bij liggen zijn gewoon van poplin en gevuld met lavendel.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Echt leuk, Eva!!

  2. geweldig! kan niet wachten…!

  3. Supermooi! En hopelijk is het inderdaad snel niet meer nodig. En worden het geweldige poppenkleren.


Geef een reactie

Categorieën

