Gepost door: evalaoh | 4 december 2011

Patchwork kussens

Toen ik zwanger was van Femke en Joost kreeg Bart een nieuwe kamer. Ik heb toen kussenhoezen gemaakt voor twee grote kussens (70×70). Inmiddels was het ambulance helicopter vliegtuig motief niet echt stoer meer dus heb ik met de stofjes van de nieuwe dekbedovertrekken van Femke en Joost nieuwe hoezen gemaakt. Ik was geïnspireerd door een tutorial van Patty Young, French window.

Voor het kussen van Joost gebruikte ik naast de Stenzo stofjes van zijn dekbedovertrek ook nog 2 sterrenstofjes die ook bij Bas Bastiaans vandaan komen. Het groene ruitje heb ik al heel lang geleden gekocht als combinatiestofje voor een rokje. Maar Femke wilde het niet en het lag dus een paar jaar in mijn voorraad. Nu is het bijna op, het past precies bij zijn geschilderde balken. Om de rand wat te breken heb ik er donkerblauw zigzagband tussen gestikt.

Voor het kussen van Femke gebruikte ik de Dapper stofjes van haar dekbedovertrek, Stenzo vogeltjes stofjes, hartjes die ik bij Bas Bastiaans bestelde. Het rode stipje en het bloemetje rechts boven komen uit mijn moeders voorraad. Van dat bloemetje heb ik een bloesje gehad met een schattig rond kraagje. De achterkant van haar kussen is van rode gordijnstof.

De voorkant van beide kussens is doorgestikt met fiberfill.

Gistermorgen moest ik nog een laatste hand leggen aan het kussen van Joost. ’s Middags alles ingepakt en stiekum vlak voor het uitpakken van de kadootjes op hun kamers gelegd. Na het lezen van het gedicht kwamen ze allebei met hun kussen in de arm naar beneden. Een schot in de roos dus.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Hartstikke leuk geworden!

  2. Wat een leuk idee, kan me voorstellen dat dit in de smaak viel! Je schrijft dat de voorkant doorgestikt is met fiberfill. Bedoel je dan enkel fiberfill onder het katoen en dan doorstikken? Er staan hier nl. ook een aantal wat grotere kussens op de planning om een “leeshoek / hanghoek” op de slaapkamers te maken.

    Groetjes mama C

    • Ik was mijn witte lapje kwijt om er nog achter te doen, dus ik heb alleen de voorkant op een lapje fiberfill gestikt. Dat ging prima. De kussens die wij hebben zijn niet zo heel mooi meer, een soort vliesstof, dus je ziet de vulling er door heen. Die witte strookjes op Femkes kussen zijn vrij doorzichtig, dus dat zou niet mooi worden. Het ziet er nét wat knuffeliger uit vind ik.


Geef een reactie

Categorieën

