Gepost door: evalaoh | 20 december 2011

Adventkalender deel 4

Vorige week was ik niet echt bij gebleven met de tas. Ik had de delen van de grote tas wel geknipt. Daar heb ik meer dan een kwartier aan besteed omdat ik eigenlijk niet genoeg stof had voor de voeringtas, dus één deel heeft een extra deelnaad in het midden. Bij de buitentas was het ook even puzzelen omdat ik dezelfde vogel als op het kleine tasje ook op de grote tas wilde. En toen wilde ik op het andere deel ook het motief er een beetje leuk op hebben. Nou ja, het is gelukt.

Toen kwamen de kleine portemoneetjes er tussendoor. Verder heb ik ook gordijnen voor Joost gemaakt. Nu moeten we samen de rails ophangen en moet ik ze nog een keertje strijken.

Zondag had ik de tas er weer even bij gepakt. Ik had niet genoeg gestreept band om aan beide tasdelen te stikken. Maar ik had van het oranje stofje al kant en klaar geknipte stroken liggen (over van een ander project), dus daar heb ik de randen van naar binnen gevouwen en als sierband gebruikt.

Vandaag heb ik één deel van het hengsel weer losgetornd, hij was erg lang geworden, 15cm korter gemaakt en nu is het oké.

Dit is dan de stand tot nu toe.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Nog 4 dagen te gaan…

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Mooi! super leuk gedaan dat dat kleine tasje zo op die grote past qua print. Misschien ga ik je wel na apen met die stof. Echt mooi.

    • Dank je! Meer geluk dan wijsheid hoor, dat het zo mooi uitkomt. Naäpen is prima. Het is fijne stevige stof voor een tas. Er is ook een kleinere print van, maar dit is helemaal UWYH en Ikea is niet om de hoek dus hier moest ik het mee doen.

  2. Wat gaaf! Je kunt zien dat je veel zorg besteed hebt aan het knippen, de patronen staan er op beide tassen / tasje keurig op!


Geef een reactie

Categorieën

