Gepost door: evalaoh | 31 december 2011

Goed voornemen

Onze hobbykamer moet leeg omdat Bart daar komt te slapen. Het lijkt me dus handig om eerst eens de voorraad werk in uitvoering (WIP, work in progress) eens op te pakken. Verstelwerkjes, half affe projecten, dat soort dingen. Vanmorgen heb ik een stapeltje gemaakt, er zijn dingen waar een handwerkje aan te pas komt en dingen die met de naaimachine moeten. Er lag nog meer dan ik in gedachten had, en ik vond ook een lapje stof waar ik heel hard naar gezocht had toen ik het nodig had.

Verstelwerk

Klittenband skijacks Femke en Joost. Dat heb ik nog nooit meegemaakt, het klittenband dat eerder versleten is dan de jas zelf. Vorig jaar gekocht, ik heb al nieuwe jassen gekregen destijds, dus ik wist dat het weer zou gebeuren. Kijken of ik de ritsluiting van Femkes capuchon ook nog kan redden. Hiervoor moet ik naar de stad voor passend klittenband voor Femkes jack. Zwart voor Joost heb ik misschien nog liggen.

Knoop aanzetten overhemd Max: Gedaan!

Knoop aanzetten zomerbroek Hans: Gedaan!

Oksel jack Joost dichtnaaien

Lusje aan handdoek zetten.

Beginnend scheurtje in zijnaad broek Hans repareren.

Binnenzakken van twee (!) broeken van Hans repareren. Tips zijn welkom hoe ik dit moet aanpakken, één deel van de zak heeft een scheur van boven tot onder. Ik denk dat het door zijn fietssleutel komt.

Afmaken

2 poppenjurkjes, liggen geknipt. Daarna verkopen of weggeven

Knoop op gekregen broek voor Joost zetten: Gedaan!

Mouwen sluiten en zomen gekregen trui voor Joost

Jurkje voor Femke afmaken

Poloshirt voor Joost afmaken. Op de clubdag tijdens de workshop polosluiting aan begonnen, was al op de groei geknipt dus moet voor het voorjaar af.

Embrasses voor Femkes gordijnen afmaken, één is bijna af, ik moet nog aan de tweede beginnen.

Muts afbreien

Van een t-shirt van Hans een korte pyjama broek voor Joost maken (eventueel met een zwart t-shirt van Max als combistofje.) Pyjama shirt is het oude shirt van Bart. De stof van de shirts is nog te mooi om weg te doen, maar het dessin past niet bij de leeftijd.

Nieuw te knippen

Haaknaalden rol bij Farbenmix tas passend

Sokkennaalden rol bij Farbenmix tas passend

Memobord voor Femke

Farbenmix Adventtas voor Femke (daar heb ik nog wel een stuk gordijnstof voor)

Wat je op de foto ziet is niet alles van de lijst. Tijdens de vakantie is het niet zo gezellig voor de kinderen als ik boven achter de machines zit, dus dan zullen het vooral handwerkjes zijn die ik oppak. Volgende week als ze weer naar school zijn ga ik met het machinewerk aan de gang. Door het hier neer te zetten hoop ik op een stok achter de deur.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

