Gepost door: evalaoh | 31 december 2011

Jaaroverzicht 2011

Terwijl ik naar de Top 2000 luister en Max met de buurmannen oliebollen aan het bakken is, wil ik nog eventjes stilstaan bij het afgelopen jaar op mijn blog. Natuurlijk is het niet belangrijk hoeveel ik genaaid heb. Ik houd mijn blog bij om anderen te kunnen laten zien wat ik gemaakt heb, maar ook als een soort documentatie voor mezelf. En dan is het leuk om te zien waar ik mijn tijd dit jaar weer aan heb besteed. Ik heb van de week een excelletje gemaakt waar ik alles in heb gezet met wat ik heb gemaakt en voor wie.

Hier volgt een korte samenvatting:

Dit jaar heb ik in totaal 61 dingen gemaakt, 17 voor Femke (topontvangster), 9 voor Joost en 8 voor mij. Max en Bart kregen dit jaar niets zelfgemaakts van mij. Verder heb ik wat kadootjes gemaakt en 5 bruidsmeisjesjurkjes. Dat was echt een superleuke opdracht waar ik ook veel complimentjes voor heb gekregen. Ik  heb ook best veel gebreid en dingen voor de kamers van Femke en Joost. Zij hebben allebei een nieuwe kamer gekregen, dus ik heb ook veel geschilderd en behangen, tijd die ik anders achter de naaimachine had doorgebracht. Maar ze hebben allebei ook nieuwe gordijnen, een dekbedovertrek en een groot kussen gekregen. Normaal naai ik eigenlijk alleen maar kleding, maar dingen voor in huis zijn ook leuk om te doen, vooral de patchwork kussens.

Verder heb ik het breien weer ontdekt, heerlijk voor op vakantie of nog even gezellig op de bank na het klussen.

Voor 2012 hebben we nog één kamer op het programma staan, die van Bart. In het nieuwe jaar gaan we daar echt een begin mee maken, brr, dat betekent heel veel opruimen en weggooien uit onze werkkamer. Mijn voornemen is om alle verstelklusjes die zich daar hebben opgestapeld, en de werken die nog in uitvoering zijn eerst eens aan te pakken. Dat ruimt al lekker op. Verder ben ik nog een muts aan het breien, ik ben ongeveer halverwege, heb inmiddels een extra bolletje dus daar kan ik ook echt mee verder.

Op naaigebied weet ik het nog niet zo goed. Er liggen nog wel wat lappen, en voor sommige heb ik ook al ideeën. De kinderen komen in een leeftijd dat ze heel kritisch worden (vooral Femke en Bart) dus dat maakt het wat lastiger. Ik wil in ieder geval proberen vóór het stoffenspektakel wat uit de voorraad te gebruiken.

Ik wil iedereen bedanken die het afgelopen jaar mijn blog heeft gelezen. Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!

 

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Ik hoorde laatst van een NS-collega dat je zelfs breiend in de trein was gespot!! 😉
    En voor 2012 voorzie ik ook nog wat gordijn-klussen en huisklussen voor je allerliefste zusje….. Mogelijk nog wat rokken-korter-maakacties. Ik maak ook wel een Excel-overzichtje voor je…

    En bravo voor al je projecten van het afgelopen jaar. Vind het heeeeeel knap dat je daar nog tijd voor vindt naast je drukke werk- en gezinsleven. Petje af!

    Liefs,

    Angela

    • Ik zie inderdaad ook nog gordijnen in de toekomst. Mag ik effen stof of ingeweven ruiten voorstellen? En goed dat je het zegt, jouw 2 rokken gerecykleerd tot 3 rokken had ik nog niet eens meegerekend. (want niet geblogd). Ik zie het overzichtje wel verschijnen, maar eerst mijn eigen lijstje.

      Dank je wel voor al je leuke commentaren.

      Liefs,
      Eva


Geef een reactie

Categorieën

