Gepost door: evalaoh | 3 januari 2012

Femke leert breien

Nu ik zo blij blijk te zijn met mijn Knotty gloves kon een bijpassende muts niet uitblijven. Op Ravelry vond ik het bijpassende muts patroon, dus heb ik dit opgezet met mijn restant sokkenwol. Ik had iets van 40 gram over, dus het zou wel krap worden. Een mens blijft natuurlijk altijd hopen dat ze genoeg heeft. Maar nee, dat was niet zo. Deze sokkenwol heb ik vorig jaar op wintersport gekocht in de supermarkt, dus het viel niet echt mee om een extra bolletje te vinden. Maar na een paar avondjes surfen vond ik Wolboetiek.be die deze wol verkoopt. Ik heb “nog wat extra” besteld om aan gratis verzenden te komen. Prima contact per e-mail en snel in huis.

Voor Femke heb ik dit leuke boekje gekocht. Je leert stap voor stap breien, er staan leuke projectjes in en je mag elke stap afvinken. Er is ook ruimte om aantekeningen te maken.

Op Nieuwjaarsdag hebben we opgezet. De manier was voor mij nieuw, dus ik moest zelf ook even uitproberen. Vandaag heeft Femke deze sokkenwol uitgezocht uit mijn voorraad om een officieel proeflapje (20 steken) te maken. De saaiste en dunste wol die er bij was. Ze heeft zelf opgezet, maar ze haalt soms niet helemaal goed af zodat ze snel meer steken heeft. Ze heeft dan wel door dat er iets niet helemaal goed gaat, dus dan kijk ik even wat er mis is. Ze kon al wel een beetje breien, maar opzetten en afkanten had ze nog niet gedaan. Het is echt zó leuk om samen met haar op de bank met ons breiwerkje te zitten. Af en toe bladert ze door het boek om te zien wat ze hierna zal gaan breien. (hoe herkenbaar)

Dit zijn mijn ambities na de muts. De linker voor sokken voor Joost, de rechter voor Femke. Ik heb ook een boekje over teen eerst sokken gekocht dus dat gaat het worden.

Groetjes,

Eva

Geef een reactie

Categorieën

