Gepost door: evalaoh | 7 januari 2012

Knotty muts gebreid

Bijpassend bij mijn handschoenen is nu ook mijn muts af! Iets langer dan een maand heb ik er over gedaan, dus best wel snel zo tussen de bedrijven door. Het patroon heb ik van Ravelry, het is de Knotty but nice hat. Het patroon lijkt erg op dat van de handschoenen, behalve dat de kabels over 3 steken gaan in plaats van over 2 bij de handschoenen. Op een gegeven moment hoef je haast niet meer op het papier te kijken om te zien wat je moet doen. Soms ga je dan ook de mist in en moet je een halve naald terugsteken omdat het niet uitkomt.

Op deze foto komt de kleur niet zo mooi uit omdat hij zonder flits is genomen, maar je ziet de kabels wel beter.

De muts is bovenaan gesloten met de Kitchener Stitch, op deze blog. Ik had deze techniek nog nooit gedaan, en deze manier ging prima.

Ik heb de onder en de bovenkant iets korter gebreid dan het patroon. Ik vind een hoge muts niet zo mooi staan. Ik wil hem ook in mijn tas of jaszak kunnen doen als ik hem niet op heb, dus dan is het handig als hij niet zo groot is.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Hé, Eva, is de Kitchener-stitch niet vernoemd naar die legerofficier die medelijden had met z’n manschappen vanwege hun voetzeer vanwege slechte soknaden (en dat ie daar een steek voor bedacht die dat voorkwam)?? Even checken hoor….

    Mooie muts!


Geef een reactie

Categorieën

