Gepost door: evalaoh | 8 januari 2012

Knippie winterjurkje

Ik zag deze stof op het stoffenspektakel en was er helemaal weg van. Voordat ik naar het stoffenspektakel ging had ik een jurkje gespot in de meidenbijlage bij Knippie 4 2010. In de Young Image op de kraam stond een tuniek achtig jurkje van de stof en het Knippie modelletje leek me ook wel geschikt. Dus 1,5 meter gekocht. Vlak voor kerst heb ik het geknipt. Natuurlijk was de stof aan de krappe kant, met zo’n randstof heb je minder mogelijkheden om te schuiven dan zonder rand. Steeds heb ik er een beetje aan genaaid en vandaag heb ik ‘m afgemaakt.

Het jurkje in de Knippie heeft een gevoerde capuchon, boordjes aan de zomen en de capuchon en ook aan de achterkant deelnaden. Dat wilde ik allemaal niet. De knippie had ook geen merktekens in de capuchon gezet, of genoteerd hoe breed het boordje daar moest zijn. Nou ja, ik heb wat gepuzzeld en dit is het geworden. In de mouwen heb ik een elastiekje gedaan, anders waren ze te wijd.

Ik ben benieuwd hoe hij draagt, het breisel is horizontaal, dus het is helemaal mogelijk dat deze jurk heeeeel lang past.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Wat een super jurk heb je gemaakt. Lekker lang en daarom een mooie tijd draagbaar.

  2. Wat een leuk tuniekjurkje. Ook de stof is helemaal goed!

  3. Bedankt voor de leuke complimentjes

  4. Door de leuke link die jij me doorstuurde met de Ottobre tuniek , ging ik even grasduinen in jouw blog. Ik kwam zo op dit jurkje. Ik heb een vraag naar de ervaring met de stof. Ik heb dezelfde stof nog in mijn kast liggen ; maar toen wou kleindochter niet weten van ‘gebreide’ stof. Nu misschien wel. Mag ik vragen hoe de stof zich gedragen heeft na het ‘dragen’ ; ‘wassen’….Is het geen ‘rekstof’ ; die snel uitzakt ? Ik zou blij zijn met een kleine reactie. Dank op voorhand.

    • Ze heeft hem niet vaak gedragen, maar de stof houdt zich prima. Het is niet uitgelubberd waar ik bang voor was.

      • Dankjewel ! 😉


Geef een reactie

Categorieën

