Gepost door: evalaoh | 26 januari 2012

Sokken

De sokken voor Joost zijn af. Hij heeft de wol, Opal Polarlichter zelf uitgezocht. Mijn plan was om vanaf de teen te breien, maar het boekje dat ik heb werkt alleen met gewone, dunnere sokkenwol. Deze is dikker, ik brei met naald 3,5 dus ik heb een paar sokken vanaf de boord geoefend. Ik heb het sokpatroon van Wolhalla gebruikt.

Bij sok één heb ik de spie niet helemaal goed gedaan, maar daar kwam ik pas veel later achter, dus dat heb ik zo gelaten. Aan de linkerkant zit bij allebei een gaatje bij de hiel, tips zijn welkom om dit beter te doen, rechts zit geen gaatje.

Zo meteen maar beginnen aan het paar voor Femke, want ze zeggen dat het kouder wordt.

Groetjes,

Eva

Responses

  1. Ik had het al op Sancho gezegd…ik vind ze helemaal geweldig!

    groetjes, Monique

  2. Wow, voor oooit… Op mijn lijstje! Knap hoor!
    Groetjes, Mio

  3. De spie?? Is dat net zoiets als een windveer?

    • En we hebben weer een woord met verschillende betekenissen gevonden, Angela;) Mag jij uitzoeken wat nog meer. Bij een sok is het om ruimte te geven aan je wreef.


Geef een reactie

Categorieën

